W czasach, gdy edukacja szkolna odbywała się jeszcze w… szkole ;) rozmawialiśmy z uczniami klas 7 o asamblażu.
Po krótkim scharakteryzowaniu zagadnienia młodzież, wykorzystując przedmioty codziennego użytku, miała za zadanie ukazać ważny dla nich problem. Chcieliśmy sprawdzić, czy interpretacja dzieł plastycznych jest prosta i jednoznaczna.
Każdy chętny uczeń - zanim o pracy wypowiedział się jej autor - mógł opowiedzieć, w jaki sposób odbiera przedstawioną kompozycję. Na koniec głos zabierał sam artysta.
Okazało się, że pomysłów było praktycznie tyle, co oglądających. Każdy przecież z nas ma inne doświadczenia, wrażliwość, przeżywa różne sytuacje życiowe oraz stany emocjonalne, a to wszystko wpływa na postrzeganie świata. Dopiero tytuł pracy może nas naprowadzić na temat, o którym chciał nam opowiedzieć autor, choć... nie zawsze :).
Poniżej kilka prac, które stworzyli uczniowie z klasy 7c.
Depresja - nic tak nie niszczy człowieka od środka, jak udawanie, że wszystko jest dobrze |
Świat zamknięty w technologii Powódź w gąszczu odpadów Tracisz życie Pieniądze ponad wszystko
Rutyna |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz